torsdag den 25. juli 2013

The motto (sandheden om EBS)

HARD WORK, SPIRIT & SOUL



Det er ikke uden grund at ovenstående er EBS' motto. Specielt ikke det med hard work.

Nu kommer sandheden om EBS venner: den her uddannelse er fucking hård. Det fandme ikke for sjov. Hver eneste dag har vi 5-6 drinks for, som vi skal lære udenad. Glemmer man en opskrift på en af de efterhånden 60 drinks, så vanker der med Aleksis vandsprøjte (den vi bruger til "æggehvide" - dvs. vand). 
Alle drinks skal kunne siges på ti sekunder. Prøv selv at sige opskriften på en Singapore Sling:


Glass: Highball
Ice: Cubed
Method: Shake & strain
Garnish: Pineapple wedge

2 cl gin
1 cl cherry heering
0,5 cl DOM Benedictine
0,5 cl cointreau
dash of angostura bitter
dash of grenadine
1 fresh lime juice
8 pineapple juice


Umuligt, ikke sandt? 
Derudover skal vi kunne alle facts i bogen i hovedet. Noter er ikke noget man må bruge her. Det inkluderer kapitler om henholdsvis: basisviden i opførsel og udstyr, vodka, gin, rom, tequila, whiskey, cognac+brandy, likører, øl og sirupper. 

Man skal have mindst 75% korrekt i både drinks og teori - ellers dumper man. Hvad ville det svare til på den danske karakterskala? 7 eller 10 eller sådan noget.

Jerome (mest kendt som French guy) i t-shirten. Det er ikke for sjov at ordene 'hard work' fylder halvdelen.
For resten laver han cosmo (hard work).

Nå, i går blev EBS-traditionen "last man standing" btw gennemført. Freja var syg, så hun slap for at deltage (til gengæld må hun ikke have mere fravær - det vil gå ud over hendes afsluttende karakter så). 'Legen' går ud på at folk stiller sig langs poolens kant med front mod poolen og ryggen til instruktørerne. På skift bliver man spurgt ud om noget random teori eller bliver bedt om at sige en tilfældig opskrift på under ti sekunder. Går man over tid eller siger man noget forkert får man en hånd i ryggen - og ryger direkte i poolen (det er nøjeren).
Frida var meget tæt på at vinde første runde. I princippet var hun last man standing idet hun var den sidste, der røg i poolen. Desværre kunne hun ikke lige sige opskriften på en 'side car' på under ti sekunder, så i stedet for titlen som last man standing fik hun sig en dukkert. 

Det med at ryge i poolen er btw. ikke et ukendt fænomen for os. Laver man en fejl til bartræningen kan man godt regne med en tur i poolen. 

Aina efter at have dumpet free pour for anden gang (the spirit)

Freja efter anden dag med free pour eksamen (the spirit)


Det er ikke mærkeligt at vi har brug for at skeje ud om aftenen.

Spontan karaoke night (the soul)

Kys fra Kos!
xoxo Freja & Frida

Ps. Vi er stoppet med at bruge solcreme... Det fungerer rigtig fint indtil den dag hvor man bliver mega skoldet overalt (dvs. i tirsdags for Fridas (den røde hævners) vedkommende.

Pps. For lige at slutte af med en fin lille historie får i dette guldkorn. 

Frejas sygedag i lejligheden:
Freja beslutter sig for ikke at tage i skole og dropper at stå op. Et par timer senere bliver hun vækket af to meget energiske rengøringdamer, der ikke kan et ord engelsk. De gør rent mens Freja fortsat ligger i sengen og har det dårligt. Kort til efter at de er gået finder Freja ud af, at det er tide at gå på toilettet. Det skulle hun aldrig have gjort.... På mystisk vis formår hun at ødelægge håndtaget i en sådan grad, at hun er låst inde. Klokken er her omkring halv et, og der er stadig mindst tre timer til at nogen kommer hjem. 
De næste tre timer går med at bade, børste tænder, have hovedpine og sove i badekarret, indtil Frida og Jens kommer hjem og dør af grin.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar